fruktkungen

Alla inlägg under februari 2010

Av Denina Johansson - 28 februari 2010 17:54

Hula Hula  


I dag på morgonen så var jag på fotbolls träning.När jag kom hem så hjälpte vi mamma att fixa mat och städa lite.Min moster,morbror och mormor och morfar kom för att äta  För att mormor ska åka till spanien.Det blir tråkit för jag kommer att sakna henne  Men nu så måste jag stänga av för att bateriet håller på att ta slut HEJ DÅ!  

Av Denina Johansson - 25 februari 2010 21:23

Hula Hula  


Just nu sitter jag bara och inte gör någonting.


DET HÄR BEHÖVER JAG!!


  

ETT CHOKLAD BAD ! *MUMS*  Men jag får väl gå ner till duschen i stellet,och sen gå och lägga mig  GOD NATT!

Av Denina Johansson - 25 februari 2010 20:36

Hula Hula  


Om du kommer till mdelhavet på våren,kan du få en fantastisk dof tupplevelse.Du behöver bara söka upp närmsta apelsinodling.Det vita blommorna blands trädets mörkgröna,blank blad doftar som juvlig parfym.Apelsinerna är en av många olika citrusfrukter.De kommer alla från träd som från början har växte vilt i södra Asien.Nu odlas citrusfrukter i varma områden över hela världen.De vanligaste frukterna är apelsin,citron och grapefrukt,men klementiner,satsumas,mandariner,pomerans och lime hör också dit.Apelsiner och citroner är så vanliga i länder kring medelhavet att de är mycket billiga och på bakgårdar.Och ödetomater står apelsinträd som ingen plockar frukten av.Det känns lite synd för oss som kommer från Norden.Men vi gör ju likadant med äpplena i sverige.  


                                           SKALET SKYDDAR PÅ FLERA SETT 

 Apelsiner och andra citrusfrukter har också ett eget inbyggt försvar mot insekter.

Du kanke har märkt att det sprutar en vätska ur skalet när man klämmer ihop det?De flesta tycker att det luktar gott,men det tycker inte insekterna.Det flesta skräms bort av lukten.

Skalet känns ibland lite fett närt man tar i det.Frukten har ett lager av vax som skydd mot uttorkning.Det gör att frukterna håller sig längre även sedan men plockat ner dom från träden.  

Av Denina Johansson - 24 februari 2010 15:53

HULA HULA!


I dag har jag varigt i skolan.Och är men Daniella.Och snart ska jag till min moster i stan!  


HEJ DÅÅÅ!!!

Av Denina Johansson - 22 februari 2010 20:40

HULA HULA!!!


Just nu så sitter jag i sofan och kollar på Saimon och Tomas på tv 3.

jag har fixat min hemsida och snart ska jag duscha.Och i morgon ska jag gå till skolan som vanligt så jag bloggar nog när jag kommer hem från THE SCHOOL! Hej då!  

Av Denina Johansson - 22 februari 2010 17:19

HULA HULA!!


MUMSIG MIDAG MÅSTE KILA!!!!

Av Denina Johansson - 21 februari 2010 20:29

Hula hula   


Jag har inte bloggat på nästan en vecka nu men jag tänkte köra i gång igen  Jag har ärligt talat inte orkat heller ,jag har varigt dålig.Men jag tänkte bäretta vad jag har gjort när jag inte har bloggat.I dag så var jag hemma hos mormor och morfar och kolla på när kusinen dansa,HAN ÄGER! Han är bara sex år och rockar!  Jag har också shopat lite i dag och i går så jag tänkte visa vad jag har köpt  


                                                  Dagens shoping !



  

Lepsyl och en grön,blå ask  



                                                  
                  Gårdagens shoping!

    

Stickad grn tunika   

  

Cool Lilla my tröja!


Jag får skriva mer i morgon jag hann bärettt om vad jag gjorde i dag i alla fall HEJ DÅ!

Av Denina Johansson - 16 februari 2010 14:01

Hula hula  


I dag så var jag i skolan och gjorde det vanliga!

Men på mat rasten så köpte jag mig en god semla det är ju faktis semeldagen!  

Och när jag slutade skolan så hittade jag inte min mössa så jag tror att den är borta  


                                                  

        Mini semlan jag åt!!


      

Det var fakktis ganska god!

Ovido - Quiz & Flashcards