fruktkungen

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Denina Johansson - 25 april 2011 19:44

Hula Hula!


Igår så hyrde vi bil, vi skulle åka till Sevilla och kolla på en fotbolls match. Så vi hämtar bilarna och drar. Men när vi kommer ut på motorvägen så är det asa mycket trafik! Vi åkte 20 km/h i två timmar och hade inte ens komigt utan för Malaga. Och hela resan skulle liksom ta 2 timmar! Och om vi fortsatte att åka 20  km/h så skulle det ta oss 10 timmar att komma fram och då skulle vi missa matchen. Så gruppen bästemde sig för att åka hem. Lite tråkigt att missa eftersom att den skulle bli väldigt spännande. Men samtidigt lite skönt, eftersom att matchen började 21.00 och slutade 23.00 så då skulle vi ha varigt hemma runt 01.00 tiden och vi skulle upp tidigt också så det var endå skönt. Så istället så åkte vi till Marbella och hängde där ett tag! Där var det nice bajsigt väder! ;) Sen när vi kom hem så gick jag och mamma ut och promenerade vid stranden tills kl blev 23.00 tror jag, när vi gick där så gick vi förbi några barer och såg att matchen vi skulle kolla på var på tv:en. Och vi såg också att matchen slutade 5-3. Jag mins inte riktigt vad lagen hette som vi skulle kolla på, men laget vi skulle åka och kolla på förlorade :( Men en spännande match var det om jag får gissa :)

Idag så drog vi till centrala Malaga och kollade på några sevärdheter, tex där den kände konstnären Picasso växte upp :) Och sen blev det shopping! :D Sen så åkte vi till tjurfektsarenan där vi träffade en känd matador som bärettade lite om konsten att tjurfäktas, men han träffade jag förra året också då jag följde med till Malaga också ;) Men det var spännande! Första gången jag står på en arena, på sanden där tjuren sprinnger! Riktigt coolt men samtidigt läskigt :/ Det låg blod lite här och där. Ohhooo! Jaja jag och mamma ska ut nu, jag får se om jag bloggar något mer ikväll men ni kan kika in lite då och då ;) Hej så länge! <3

   Jag kommer att bäretta mer om det här med tjurfäkning och det den här matadoren sa i ett annat inlägg! Själv så tycker jagsynd om tjuren! Men nu så ska jag ut, hej hej! :)

Ovido - Quiz & Flashcards